Toppen af dansk innovation tester idéer for Innovationsfonden

De har selv arbejdet sig frem til succes. Nu vil folk som Sheela Maini Søgaard, CEO for de verdenskendte arkitekter i BIG og serieiværksætteren Laila Pawlak vise vejen for de mest perspektivrige danske forretningsideer. De sidder nemlig med, når nye forretningsidéer skal testes i Innovationsfonden.

Pressemeddelelse, tirsdag 8. September 2015

Innovationsfonden har samlet et stærkt hold af innovative kræfter til at kvalificere de investeringer, som fonden foretager gennem InnoBooster. InnoBooster er et finansieringstilbud til alle landets mindre virksomheder, iværksættere og forskere, der ønsker at udvikle ny forretning.

Når mindre virksomheder, iværksættere og forskere har en stærk forretningsidé og søger mere end 500.000 kr. fra Innovationsfonden til at realisere den, får de nu mulighed for at teste deres koncept i et direkte møde med skarpe innovatører, der har prøvet vejen fra idé til forretning.

Innovationseksperterne er fundet blandt erfarne erhvervsfolk, ledere og forskere fra hele landet og på tværs af brancher De kommer fra så forskellige verdener som dansk brilledesign (Fleye), genetiske sygdomme (Orphazyme) og fremtidens robotter (Blue Ocean Robotics). Nu skal de være med til at udpege de forretningsidéer, der har potentiale til at skabe ny dansk vækst. Formand for ekspertpanelet bliver Søren Isaksen, der har mange års succesfuld erfaring i at starte og lede nye virksomheder.

Se alle 56 medlemmer af ekspertpanelet her

Ekspertpanelets medlemmer deltager på skift i møder, der bliver afholdt hver måned og hver gang flytter til et nyt sted i Danmark. Første møde er i Odense den 22. september.

InnoBooster skal være kendt i alle egne af landet. Danmark lever af gode forretningsidéer og InnoBooster skal være synlig, hvor idéerne er. Jeg ser personligt meget frem til, at InnoBooster bliver en vigtig løftestang for at skabe hele Danmarks Innovationsfond, fortæller Peter Høngaard Andersen, der er direktør for Innovationsfonden.

I 2015 investerer Innovationsfonden 250 mio. kr. gennem InnoBooster, der er åben for mindre virksomheder, iværksættere og forskere 365 dage om året.

Fakta om InnoBooster

InnoBooster henvender sig til de ildsjæle, der har idéer, evner og mod til at investere i Danmark.

Det gælder alle brancher og uanset om man har været i gang i flere år eller lige er startet.

Succeskriteriet for InnoBooster er at skabe nye og mere konkurrencedygtige produkter og serviceydelser samt flere private arbejdspladser i Danmark.

Læs mere on InnoBooster here

Kontakt Innovationsfonden