""

Guide til byens oplevelser

Periode
2016 - 2017
Innovationsfonden
230.000 kr.
Samlet budget
945.000 kr.

Den sociale cityguide Throb var et hit på Roskilde Festival 2017 og gik i løbet af festivallen fra 0 til 2.000 nye brugere.

Throb er designet til at finde og dele storbyens oplevelser, events og happenings, når de sker. I modsætning til mere traditionelle cityguides har Throb stor succes med de mere uformelle storbyoplevelser, der opstår spontant. Det kan f.eks. være streetart, et loppemarked eller en gadekoncert, som Throb guider dig til gennem deres app.

Med en investering fra Innovationsfonden har Throb udviklet appen, som blev afprøvet på Roskilde Festival. Throbs streetteam var rundt på festivallen for at vise den frem til gæsterne. Og det gav pote. I løbet af festivaldagene fik Throb 2.000 nye brugere, som brugte appen til at finde og dele de mange spontane happenings, der tidligere har været umulige af få overblik over.

Siden er Throb blevet kontaktet af flere virksomheder, som gerne vil samarbejde om teknologien.

- Vi er helt sikre på, at opmærksomheden på festivalen og samarbejdet med Innovationsfonden har betydet, at flere virksomheder er blevet interesseret i os, siger medstifter af virksomheden Thomas W. Sjølin. Visionen for den nyskabende app er at blive etableret i storbyer som København, Tokyo og New York.
 

Om Throb

  • Gik fra 0 til 2.000 downloads i løbet af Roskilde Festival 2017.