Siden august 2022 har Innovationsfonden afholdt webinarer for Innobooster-bevillingshavere med det formål at tilbyde bedre hjælp til administration af bevillinger og sikre en hurtigere behandling af bevillingssager. Siden initiativet blev indført, er antallet af administrationsfejl hos bevillingshavere faldet.
Cirka hver anden måned afholder Innovationsfonden et webinar for Innobooster-bevillingshavere, hvor projektledere, økonomimedarbejdere og revisorer på Innobooster-projekter kan få hjælp til, hvordan man skal aflægge regnskab, lave revisorerklæring og slutrapportering, samt hvordan man bruger e-grant i forbindelse med deres bevilling.
På webinaret adresseres også nogle af de mest hyppige forekommende fejl og misforståelser i administrationsprocessen.
Erfaringerne indikerer, at Innobooster-bevillingshavere laver færre fejl i forbindelse med indsendelser af regnskab, efter webinarerne er indført. I juni 2022 blev 37 procent af indsendte Innobooster-regnskaber afvist. Et år senere i juni 2023 var det 19 procent af regnskaberne, der blev afvist.
Konsekvensen er en hurtigere proces fra indlevering af sager til udbetaling af midler.
Innovationsfonden har i øjeblikket 644 aktive Innobooster-investeringer og behandler gennemsnitligt 120 regnskaber om måneden.
Kommende Innobooster-webinarer for bevillingshavere:
Både nye og eksisterende bevillingshavere er velkomne.