Administrativ ildsjæl til InnoBooster-programmet til nyt hovedkontor i Aarhus

Interesserer du dig for administration? Kan du sikre gode processer for såvel kollegaer som eksterne parter? Og har du lyst til at arbejde med start-ups, teknologi, innovation og små og mellemstore virksomheder? Så kan du blive vores nye administrator i InnoBooster-programmet i Innovationsfonden.
 

Om Innovationsfonden 
Vi skaber vækst og arbejdspladser gennem viden. I Innovationsfonden arbejder vi hver dag med at skabe de bedst mulige rammer for landets iværksættere, forskere og virksomheder, så de kan bringe Danmark fremad.

Vi tilbyder et inspirerende miljø med engagerede og dygtige kollegaer, der brænder for at gøre gode idéer til virkelighed.  

Om InnoBooster og stillingen som administrator 
Gennem InnoBooster-programmet medinvesterer Innovationsfonden i vidensbaseret udviklingsprojekter i små og mellemstore virksomheder og start-ups. InnoBooster er en af Innovationsfondens største ordninger, og vi vurderer årligt omkring 2.000 ansøgninger og investerer i ca. 500 virksomheder og start-ups. 

Som vores nye kollega bliver du administrator i InnoBooster-teamet.

Din overordnede opgave er at sikre drift og løbende udvikling af administrationen af InnoBooster-programmet.

Som administrator vil du have en bred kontaktflade, både internt i vores InnoBooster-team, til andre dele af Innovationsfonden, samarbejdspartnere i E-grant-enheden i Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte m.fl.

Der vil samtidig være en del kontakt med vores ansøgere og projekter både over telefon og mail.  

Dine primære arbejdsopgaver bliver: 

  • at sikre, at de administrative processer fra modtagelse af ansøgninger til afslutning af InnoBooster-projekterne fungerer professionelt og effektivt. 
     
  • løbende at arbejde med udvikling og optimering af de administrative processer. 
     
  • at være en del af Innovationsfondens IT-koordinatorgruppe, der på tværs af programmer, udvikler ændringsønsker til systemet, tester og implementere dem.  

Er du vores nye kollega? 
Vi forestiller os, at du har en kontoruddannelse. Du bliver en del af et stærkt engageret miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt.

Vi arbejder med systemet E-grant, og det er vigtigt, at du både har flair for og lyst til, at arbejde med it-systemer.

Det er en fordel, hvis du: 

  • har interesse for og erfaring med at arbejde med it-administrative systemer, gerne i forhold til ansøgninger, tilskud og databaser.
     
  • er en rutineret bruger af Excel.
     
  • kan holde overblikket uden at glemme detaljen.
     
  • har en høj grad af selvstændighed i arbejdet og sætter pris på at følge opgaver helt til dørs.
     
  • har lyst til at arbejde med start-ups, teknologi, innovation og små og mellemstore virksomheder.
     
  • har lyst til at lære nye ting og indgå i et team. 

Din nye hverdag  
I forbindelse med regeringens Bedre Balance II flytter Innovationsfondens hovedkontor til Aarhus med regional tilstedeværelse i Aalborg, Odense og København.

Arbejdsstedet for denne stilling er placeret centralt i Aarhus, men du må regne med en nogen transport til København, særligt i de første måneder, hvor du er under oplæring.

Du vil som administrator referere til Innovationsfondens vicedirektør og chef for InnoBooster og Iværksætteri og skal arbejde som en integreret del af Innovationsfondens øvrige teams. 

Vi er pt. ca. 60 engagerede medarbejdere i Innovationsfonden med forskellig faglig baggrund. Omgangstonen er uformel og ”to the point”.  

Løn og ansættelsesvilkår  
Du ansættes i Danmarks Innovationsfond efter overenskomst mellem Finansministeriet og OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK/Stat) indgået med Finansministeriet. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.  

Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte vicedirektør i Innovationsfonden, Hanne Harmsen på telefon 6190 5009 eller på e-mail Hanne.Harmsen@innofond.dk eller til InnoBooster-teamleder Søren Jensen på telefon 6190 5016 eller på e-mail Soren.Jensen@innofond.dk.  

Ansøgning

Søg stillingen 

Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest mandag den 22. april 2019 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 17 og 18, og anden samtalerunde afholdes i uge 19.

Mellem første og anden samtalerunde gennemføres der en personlighedstest.

Processen bistås af et eksternt rekrutteringsbureau.  

Danmarks Innovationsfond ønsker at fremme ligestilling i alle dens aspekter. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn eller alder til at søge stillingen. Innovationsfonden er medlem af foreningen Nydansker.