corona faq_4

Innobooster og Innobooster People

Få information om to af Innovationsfondens ekstraordinære COVID-19-initativer: Det tilpassede Innobooster-program samt den nye ansøgningsmulighed Innobooster People. 

 

NB: Innovationsfonden kan i øjeblikket ikke opretholde de vanlige svar- og sagsbehandlingstider og procedurer på Innobooster. Det betyder blandt andet, at vi midlertidigt ikke afholder afslagssamtaler eller har åben telefonhotline.

Vi beklager, at det kan skabe udfordringer for de af vores ansøgere, der oplever lidt længere svartid og bestræber os på at svare så hurtigt som muligt og opretholde den bedst mulige service for vores ansøgere.

Årsagerne til de forlængede svartider skyldes flere ting. COVID-19-krisen har medført ekstraordinære opgaver for Innovationsfonden ifm. udmøntning af midler fra hastepuljer og hjælpepakker. Samtidig omstrukturerer fonden og implementerer ny strategi, der på sigt bl.a. skal skabe en mere effektiv dialog med vores ansøgere.

 

Tilpasset Innobooster

Innovtionsfonden har tilpasset Innobooster-programmet, der er målrettet innovationsprojekter i startups og SMV’er, så programmet tillader større risiko og flere markedsrettede aktiviteter.

Online Q&A Session om Innobooster
Hver fredag kan du deltage i en online Q&A Session om Innobooster. Her giver en medarbejder fra fonden en kort opdatering om programmet, og resten af tiden er dedikeret til, at du kan stille spørgsmål. Tilmeld dig her

Innobooster Q&A Session

Hvis du fortsat har spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail til innobooster@innofond.dk

 

Innobooster People

Med opslaget Innobooster People tilbyder Innovationsfonden særligt lovende danske startups løntilskud til at fastholde eller genansætte op til tre centrale medarbejdere i en periode på 12 måneder

Se eller gense webinar om Innobooster People - afholdt d. 11. juni 2020, kl. 11.00

 

Læs den samlede FAQ om alle fondens COVID-19-initiativer her