Programrådgiver med ”business development”-erfaring søges til vores InnoBooster-team i Aalborg

Vil du være med til at styrke Innovationsfondens indsats inden for iværksætteri og forretningsudvikling? Har du lyst til at udbrede InnoBooster og gøre ordningen endnu bedre? Har du erfaring med forretningsudvikling? Så er du måske vores nye kollega i Innovationsfonden.

Vi skaber vækst og arbejdspladser gennem viden

I Innovationsfonden arbejder vi hver dag med at skabe de bedst mulige rammer for landets iværksættere, forskere og virksomheder, så de kan bringe Danmark fremad. Vi tilbyder et inspirerende miljø med engagerede og dygtige kollegaer, der brænder for at gøre gode idéer til virkelighed.

Programrådgiver, der brænder for forretningsudvikling

Gennem InnoBooster-programmet medinvesterer Innovationsfonden i vidensbaserede udviklingsprojekter i små og mellemstore virksomheder samt start-ups. InnoBooster er en af Innovationsfondens største ordninger. Vi vurderer årligt omkring 1800 ansøgninger og investerer i ca. 450 projekter. Derudover har vi bred kundekontakt, hvor vi vejleder om mulighederne i InnoBooster. Til at styrke vores InnoBooster-team søger vi programrådgiver med mindst 5 års relevant erhvervserfaring.

Dine opgaver vil som udgangspunkt være at:

  • kommunikere løbende og vejlede potentielle ansøgere
  • deltage i vurdering af ansøgninger
  • have ekstern kommunikation og dialog om ordningen
  • koordinere med private og offentlige erhvervsfremmeaktører i stat og kommune
  • planlægge og gennemføre opfølgningsmøder med projekter
  • medvirke til særlige initiativer, eksempelvis bedre kendskab til og anvendelse af InnoBooster i SMV’er 
  • foretage løbende administrativ opfølgning
  • deltage i den generelle udvikling af ordningen

Er du vores nye kollega?

Du har en relevant akademisk uddannelse og mindst fem års erfaring med forretningsudvikling, markedsanalyse og/eller iværksætteri. På et overordnet niveau interesserer du dig for at udvikle dansk erhvervsliv gennem vidensbaseret innovation. Du er udadvendt og evner at kommunikere i øjenhøjde med mange typer af interessenter og har lyst til at indgå i områdets drift og daglige kommunikationsindsats. Du får fast base i Aalborg, men er mobil i forhold til eksempelvis aktiviteter i erhvervshuse og de øvrige Innovationsfondskontorer.

Mere konkret forestiller vi os, at du:

  • har erfaring med forretningsudvikling og evnen til at vurdere potentialet i nye ideer
  • er udadvendt og har gode kommunikative evner og lyst til at kommunikere med vidt forskellige målgrupper
  • har et relevant netværk
  • har udpræget analytisk sans og evner at træffe selvstændige beslutninger
  • evner at samarbejde med mange forskellige typer af interessenter
  • har interesse for eller kendskab til offentlig forvaltning og administration
  • er selvstændig, men samtidig evner at indgå i og bidrage til et team
  • følger dine opgaver til dørs
Søg stillingen
Ansøgningsdeadline: fredag den 21. december 2018 kl. 12.00

Din ansøgning, cv og eksamenspapirer skal være uploadet senest fredag den 21. december 2018 kl. 12.00.  

Søg stillingen her

Vi forventer at holde to samtalerunder i løbet af januar 2019. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest. Processen bistås af et eksternt rekrutteringsbureau.  

Innovationsfonden ønsker at fremme ligestilling i alle dens aspekter. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn eller alder til at søge stillingen.

Løn og ansættelsesvilkår

Du ansættes i Innovationsfonden efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Hanne Harmsen på telefonnummer 6190 5009 eller på e-mail hanne.harmsen@innofond.dk.

Din nye hverdag

Fonden er lokaliseret fire steder i Danmark, hvorfor der vil blive tale om løbende koordinering og mødeaktivitet på tværs af alle kontorer. Arbejdsstedet for denne stilling er placeret i Aalborg.

Du vil blive en del af det team, der arbejder med InnoBooster, hvor vi samarbejder og er i tæt dialog om vores opgaver og projekter. Du skal også forvente at koordinere med medarbejdere på andre ordninger i fonden og får dermed indsigt i, hvad der foregår på andre områder. En del af vores arbejde er struktureret omkring ansøgningsrunder, og derfor varierer arbejdsmængden og karakteren af arbejdet hen over året. Du bliver en del af et dynamisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt.

Samlet er vi pt. ca. 55 engagerede medarbejdere i Innovationsfonden med forskellig faglig baggrund. Omgangstonen er uformel og ”to the point”.

Reference er til vicedirektør Hanne Harmsen.