Iværksætter

Programrådgiver til iværksætterteamet i Aarhus

Har du lyst til være med til at styrke Innovationsfondens indsats inden for iværksætteri? Har du erfaring fra økosystemet for iværksætteri og lyst til at bruge den i en kombination af administrative opgaver og faglige opgaver? Synes du også, at det at fremme iværksætteri med offentlig soft funding er vigtigt og spændende? Så er du måske vores nye kollega i Innovationsfondens iværksætterteam.

 

Om Innovationsfonden

Vi skaber vækst og løser samfundsfordringer gennem viden. I Innovationsfonden arbejder vi hver dag med at skabe de bedst mulige rammer for landets iværksættere, forskere og virksomheder, så de kan bringe Danmark fremad. Vi tilbyder et inspirerende miljø med engagerede og dygtige kollegaer, der brænder for at gøre gode idéer til virkelighed.

Programrådgiver der brænder for at styrke iværksætteriet i Danmark

I iværksætterteamet arbejder vi på at skabe de bedst mulige betingelser for vidensbaserede iværksættere. Det gør vi bl.a. med vores Innofounder program, der skal hjælpe iværksættere i gang og sikre det første år i arbejdet med deres iværksætteridéer. Innovationsfonden tilbyder primært finansiering i form af soft funding, men understøtter også iværksætterne igennem forskellige accelerationsaktiviteter.

Til at guide arbejdet på iværksætterområdet lancerede Innovationsfonden i december 2018 en iværksætterstrategi. Vores nye kollega skal bistå med at drifte Innofounder programmet og derudover bidrage til at implementere de øvrige initiativer i iværksætterstrategien.  

Læs mere om prioriteterne i iværksætterstrategien (pdf)

Dine arbejdsopgaver vil være alsidige og bl.a. omfatte, at:

  • sikre, at de administrative processer fungerer professionelt og effektivt – lige fra modtagelsen af ansøgninger og til afslutning af Innofounder-forløbene
  • arbejde løbende med udvikling og optimering af de administrative processer
  • deltage i ansøgningsbehandlingen
  • sagsbehandle konkrete bevillingssager i samarbejde med Innovationsfondens administration
  • vejlede potentielle ansøgere og bevillingshavere telefonisk og skriftligt
  • afholde informations- og dialogmøder med interessenter i hele landet
  • opbygge og vedligeholde et bredt netværk af aktører inden for iværksætterområdet
  • koordinere med både offentlige og private aktører
  • bidrage til implementering af initiativerne i iværksætterstrategien.

Er du vores nye kollega?

Du har en relevant akademisk uddannelse og en vis indsigt i og interesse for iværksætteri. Du har flair for og lyst til at drive administrative processer og du kan bidrage til løbende effektivisering og optimering af fondens administration.

Du bliver en del af et stærkt engageret team og får en bred kontaktfalde internt i Innovationsfonden og udadtil til mange forskelligartede aktører, både i forhold til koordinering og udvikling af de administrative processer, dialog med ansøgere og i forhold til udvikling af initiativer og samarbejder med aktører på iværksætterområdet.

Vi forestiller os, at du:

  • har indblik i og interesse for iværksætterområdet i Danmark
  • har interesse for offentlig forvaltning og administration
  • har interesse og flair for at arbejde med it-administrative systemer
  • er en rutineret bruger af Excel
  • er ansvarsfuld, struktureret og effektiv
  • har blik for detaljen uden at miste overblikket
  • har en høj grad af selvstændighed i arbejdet og sætter pris på at følge opgaver helt til dørs
  • evner at skabe dialog og netværk.

Din nye hverdag

Vi er pt. ca. 60 engagerede medarbejdere i Innovationsfonden med forskellig faglig baggrund. Omgangstonen er uformel og ”to the point”.

Du bliver en del af et dynamisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt. Du kommer til at arbejde i Innovationsfondens hovedkontor centralt beliggende i Aarhus.

En del af det øvrige team arbejder fra Innovationsfondens kontor i København.

Løn og ansættelsesvilkår

Du ansættes i Innovationsfonden efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation med mulighed for forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Der ønskes tiltrædelse snarest muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Sidsel Hougaard på 6190 5056 eller på mail sidsel.hougaard@innofond.dk.

Søg stillingen

Din ansøgning, cv og eksamenspapirer skal være uploadet senest torsdag den 24. oktober 2019.

Vi forventer at afholde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 45, og anden samtalerunde afholdes i uge 47 og 48. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres der en personlighedstest. Processen bistås af et eksternt rekrutteringsbureau.

Innovationsfonden ønsker at fremme ligestilling i alle dens aspekter. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn eller alder til at søge stillingen.