Vi modtager løbende ansøgninger frem til d. 15. november 2020 kl. 12.00

Innobooster

NB: På baggrund af den aktuelle COVID-19-krise kommer der nye udvidede retningslinjer for Innobooster torsdag d. 7. maj 2020

Inden du starter din ansøgning 

  • Læs retningslinjerne og anden relevant information nedenfor
     
  • Læs afsnittet om ansøgningsprocessen grundigt nedenfor

Ansøgninger vurderes løbende 

  • Du kan indsende din ansøgning, når det passer i virksomhedens udviklingsplaner.
  • Vi tilstræber at give en tilbagemelding inden for en måned.
  • Husk at du først kan indsende din ansøgning, når du har udarbejdet en klar projektplan, og har overblik over projektets forventede budget og eventuelle udgifter til fx. underleverandører.
Retningslinjer
Retningslinjer, ansøgningsskema og eksempel på budgetskema

Ansøgningsskemaet skal uploades når du ansøger via e-grant

Se eksempel på budgetskema. Det rigtige budgetskema får du adgang til når du søger via e-grant.

Dokumenter
Din ansøgning
Din ansøgning består af tre dele
  • ​​​​​Ansøgningen (den faglige beskrivelse).
  • Virksomhedens stamdata. CVR nr, antal medarbejdere i virksomheden mv skal udfyldes i e-grant før ansøgningen kan indsendes.
  • Herudover skal der udfyldes et projektbudget som skal svare til de udgifter der beskrives i aktivitetsplanen i ansøgningsskemaet.

Man kan kun have én Innobooster ansøgning til behandling ad gangen pr. virksomhed/ pr. kontaktperson.

Hvis du søger tilskud på 50-500.000 kr.
Projektet vurderes udelukkende på grundlag af ansøgningen, og der gives endeligt svar indenfor 1 måned.

Hvis du søger tilskud på 500.000 - 5 mio. kr.
Hvis projektet er tilstrækkeligt tilstrækkelig nyskabende, inviteres virksomheden til at pitche projektet overfor et investeringspanel bestående af faglige eksperter og medarbejdere i Innovationsfonden. Investeringspanelet vil herefter vurdere, om der er grundlag for at tildele en investering.

Når projektet er godkendt

  • Du vil modtage en meddelelse fra e-grant, hvor du kan tilgå dit bevillingsbrev fra Innovationsfonden.
  • Ændringsanmodninger undervejs i forbindelse med projektets varighed, budget, valgte videnleverandører osv. vil kunne foretages i e-grant.
  • I slutningen af ​​Innobooster samarbejdet forventes det, at der udarbejdes en afsluttende præsentation af projektet som Innovationsfonden kan anvende til offentlig dokumentation.
  • Hvis Innovationsfonden har investeret mere end DKK 500.000 i dit projekt, vil der blive afholdt et statusmøde mellem Innovationsfonden og virksomheden halvvejs i projektet.  

Hvis projektet afvises
Du vil modtage enmeddelelse fra e-grant hvor du kan se dit afslagsbrev med begrundelser for afgørelsen.

e-grant: Spørgsmål & svar
For ansøgere

Innobooster-programmet søges via e-grant, som er den online portal Innovationsfonden bruger. Ansøgningen består af en administrativ del med faktuelle oplysninger, en faglig beskrivelse af virksomheden og projektet samt et budget.

Det er ikke tilladt at ændre layoutet i ansøgningen eller tilføje ekstra materiale udover det beskrevne.

Vær opmærksom på, at du ikke modtager en kvittering, når du har sendt din ansøgning. Men du vil på e-grant kunne se om din ansøgning står som indsendt i den øverste menu.

Læs spørgsmål og svar for dig, der ansøger forsknings- og innovationsmidler via e-grant.dk.

Kontakt
Innobooster

Telefontid 9-12: Tlf. 6190 5005, mail: Innobooster@innofond.dk

Region Midtjylland
Telefontid 8 -16: Tlf. 7015 1619

Tekniske spørgsmål omkring e-grant
Telefontid 9 - 12: Tlf: 33929190 Mail: support.e-grant@fi.dk 
Teknisk hjælp til e-grant