Hvad er Innoexplorer?
Innoexplorer er et tilskud til ansatte på offentlige forsknings- og uddannelsesinstitutioner og hospitaler, der har forskningsresultater med kommercielt potentiale, men som befinder sig på et prækommercielt stadie, og derfor kræver en afklaring eller modning for at blive klogere på om det kan videreudvikles med henblik på kommerciel eller samfundsmæssig udnyttelse.
Hvem kan søge?
For at søge Innoexplorer skal du:
- være ansat på et dansk offentligt hospital eller en offentlig forsknings- og uddannelsesinstitution og bedrive forskning i forbindelse med din ansættelse.
- have frembragt forskningsresultater eller ny viden, der potentielt kan anvendes kommercielt eller i samfundet i øvrigt.
Du kan søge alene eller flere som et team.
Du må ikke allerede have etableret en virksomhed, der baserer sig på den viden eller de resultater, som er udgangspunktet for projektet. Du må heller ikke etablere sådan en virksomhed i projektets varighed.
Hvor meget kan du søge?
Du kan søge mellem 500.000 kr. – 1.500.000 kr. (inkl. overhead)
Projektet kan vare op til 12 måneder.
Innovationsfonden udbetaler pengene til den institution du er ansat ved. Institutionen udbetaler pengene til dig og dit projekt.
Hvad skal pengene bruges til?
I projektet kan bl.a. indgå følgende aktiviteter:
- Afdækning af potentielle anvendelsesmuligheder.
- Styrkelse af opfindelsens kommercielle potentiale eller samfundsmæssige perspektiver.
- Reducering af specifikke risiko-elementer.
- Test af prototyper.
- Udarbejdelse af business case.
- Etablering af teams og partnerskaber til videre forretningsudvikling.
Investeringen dækker udgifter til de ansattes løn, projekt-relaterede omkostninger samt øvrige udgifter til fx konsulentydelser.
Investeringen udbetales til den institution, hvor du er ansat, og det er derfor en forudsætning for at ansøge, at institutionen er inddraget i ansøgningsprocessen og vurderer, at projektet og den viden eller de resultater, der arbejdes med, har en høj kvalitet og et stort potentiale.
Vær i den forbindelse opmærksom på at din institution kan have interne deadlines og procedurer.
Krav til projektet
Vi vurderer dit projekt efter følgende kriterier.
- Kvalitet af forskning, udvikling og innovation
Innovation, udvikling og forskning af høj kvalitet.
- Forretningspotentiale og værdiskabelse
Ideen vil på sigt resultere i et kommercielt produkt eller komme samfundet til gavn på anden vis.
- Økonomisk effektivitet
Investeringen i projektet står mål med det forventede potentiale og projektets risici.
- Implementering
Teamet indeholder de rette kompetencer til succesfuld gennemførsel af projektet, og at der er en klar plan for at få omsat ideen til praksis.
Innoexplorer | Innoexplorer | /da/node/1335 | i-e | 1188 | ||
Innoexplorer | Innoexplorer | /da/node/1336 | i-e | 1188 |
1. Tag kontakt til kontaktpersonen på din institution
Inden du går i gang med din ansøgning, skal du gå i dialog med din kontaktperson. Sammen finder I ud af om du skal gå videre med din ansøgning.
Find din kontaktperson.
Vær opmærksom på at din institution kan have interne deadlines og procedurer.
2. Send en ansøgning
Opret din ansøgning i det elektroniske ansøgningssystem E-grant.
Vi åbner først for ansøgninger i E-grant tre uger før ansøgningsfristen.
Ansøgningen skal bestå af:
- Ansøgningsblanket (i E-grant)
- Præsentation (PowerPoint, max. 15 slides)
- Abstract/overblik (max. 2000 anslag)
- Budget (skabelon)
- Støtteerklæring (skabelon)
Vi bestræber os på, at give dig svar på din ansøgning 6-8 uger efter ansøgningsfristen.
3. Præsentér dit projekt for et panel
Hvis du bliver udvalgt til at præsentere dit projekt for et ekspertpanel, skal du forberede dig på en 10 minutters præsentation og herefter 15 minutter til spørgsmål og dialog med panelet.
Panelet består af personer med erfaring inden for forskning, udvikling, innovation, forretningsudvikling og iværksætteri. Liste med navne på medlemmer af panelet.
Vi bestræber os på, at give dig svar på din ansøgning inden for 14 dage efter din præsentation.
Panelet er underlagt fortrolighed.
Vi åbner for ansøgninger 3-4 uger før ansøgningsfristen
2020
Ansøgningsfrist: 5. februar 2020, kl. 12.00.
Panelmøder: uge 12
Ansøgningsfrist: 22. april, kl. 12.00.
Panelmøder: uge 22
Ansøgningsfrist: 26. august, kl. 12.00.
Panelmøder: uge 39
Ansøgningsfrist: 28. oktober, 2020, kl. 12.00
Panelmøder: uge 49
Vær opmærksom på at retningslinjerne er opdateret i august 2019.
Universiteter
KU
Underskriftsansvarlig:
Karen Laigaard, kala@adm.ku.dk, +45 3532 7054
Kontaktperson:
Hanne Junker Elmelund, hanne.elmelund@adm.ku.dk, +45 3059 0854
AU
Underskriftsansvarlig:
Anette Poulsen Miltoft, apm@au.dk, +45 8715 3238
Kontaktperson:
Morten Holmager, +45 9350 8718, holmager@au.dk
SDU
Underskriftsansvarlig og kontaktperson:
Thomas Schmidt, thos@sdu.dk, +45 6550 7547
RUC
Underskriftsansvarlig:
Teamleder Lene Lillebro, lillebro@ruc.dk, +4546742332
Kontaktperson:
Specialkonsulent Robert Pederson, pederson@ruc.dk, +4546743859
AAU
Underskriftsansvarlig:
Peter Rasmussen, pra@adm.aau.dk, +45 9940 9335
Kontaktperson:
Jens Frede Rasmussen, jfr@adm.aau.dk, +45 9940 7189
DTU
Underskriftsansvarlig:
Jakob Fritz Hansen, jfha@dtu.dk, +45 22 42 11 84
Kontaktperson:
Michael Persson, miper@dtu.dk, +45 6054 4031
CBS
Underskriftsansvarlig:
Annedorte Vad, av.research@cbs.dk, +45 3815 2082
Kontaktperson:
Nikolaj Burmeister, nb.research@cbs.dk, +45 3815 2684
ITU
Underskriftsansvarlig:
Jens Christian Godskesen, jcg@itu.dk, +45 7218 5276
Kontaktperson:
Lene Dahl Prahm, lepr@itu.dk, +45 7218 5159
SSI
Underskriftsansvarlig:
Mads Melbye, mme@ssi.dk, +45 3268 3163
Kontaktperson:
Michael Andersson, mcan@ssi.dk, +45 3268 8399
VIVE
Underskriftsansvarlig:
Afventer afklaring
Kontaktperson:
Afventer afklaring
NFA
Underskriftsansvarlig:
Afventer afklaring
Kontaktperson:
Afventer afklaring
Professionshøjskoler
UCSYD
Underskriftsansvarlig:
Lene Mosegaard Søberg, lmso@ucsyd.dk, 7266 5228
Kontaktperson:
Jesper von Seelen, jvse@ucsyd.dk, +45 7266 5257
UCN
Underskriftsansvarlig:
David Mayntz, dvm@ucn.dk, +457269 0327
Kontaktperson:
Lone Varn Johannsen, loj@ucn.dk, +45 7269 0794
Absalon
Underskriftsansvarlig:
Kathrine Krageskov Eriksen, kke@pha.dk, +45 7248 2646
Kontaktperson:
Signe Bodil Nipper Nielsen, sinn@pha.dk, +45 7248 2633
UCL
Underskriftsansvarlig:
Søren Pedersen, sope@ucl.dk, +45 2993 6710
Kontaktperson:
Kristian Mondrup, krmo2@ucl.dk, +45 4020 7444
VIA
Underskriftsansvarlig:
Andreas Rasch-Christensen, ar@via.dk, +45 8755 1712
Kontaktperson:
Erik Løvgren Brejner, elb@via.dk, +45 8755 4411
KP
Underskriftsansvarlig:
Tobias Lindeberg, thli@kp.dk, +45 45 5163 2570
Kontaktperson:
Karina Skov Lisberg, kskl@kp.dk, +45 5138 0547
Hospitaler
Region Hovedstaden
Underskriftsansvarlig:
Diana Arsovic, +45 4143 0076
Kontaktperson:
Karin Kindt-Larsen, karin.kindt-larsen@regionh.dk, +45 2714 1444
Region Sjælland
Underskriftsansvarlig:
Mahad Mussa Huniche, mahu@regionsjaelland.dk, +45 5787 5283
Kontaktperson:
Bo Borg Mikkelsen, bobm@regionsjaelland.dk, +45 9357 7617
Region Syddanmark
Underskriftsansvarlig:
Afdelingsleder
Kontaktperson:
Afventer afklaring
Region Midtjylland
Kontaktperson:
Jesper Bredmose Simonsen, jessio@rm.dk, +45 4012 1194
Underskriftansvarlig:
Jørgen Schøler Kristensen, joerkris@rm.dk, +45 2016 3201
Region Nordjylland
Kontaktperson:
Gitte Wimmer, gw@rn.dk, 24 52 09 13
Underskriftansvarlig:
Jane Bjerregaard Rasmussen, jane.bjerregaard@rn.dk, 22 47 41 04
Mail: innoexplorer@innofond.dk
Pernille Maj Svendsen, programrådgiver
Tlf.: 61 90 50 41
Tekniske spørgsmål omkring e-grant
- Telefontid 9-12, tlf.: 3392 9190
- E-mail: support.e-grant@ufm.dk
- Teknisk hjælp til e-grant
Seneste nyheder om Innoexplorer