Festivalgæster skal teste nye smagsvarianter af vand

Dansk postevand er rent og producerer langt mindre CO2 end vand på flaske. Virksomheden Retap satser nu på postevand med smag, for at få flere danskere over til det miljørigtige alternativ

Press release May 23, 2017 at 8:00am CEST

Hvordan får man danskerne til at drikke mindre flaskevand og mere vand fra hanen? Festivalgæsterne på årets Roskilde Festival skal som de første smage et nyt produkt, der skal gøre postevand mere spændende.

Virksomheden Retap er i færd med at afprøve sit nye koncept ¨Retap Infuse¨. Fire forskellige instant smage der skal give vand fra hanen et naturligt hint af frugt og bær.

På festivallen vil Retap modtage gæster i deres Waterbar. Her vil Retap gå i dialog om, hvad festivalgæsterne synes om de fire forskellige instant-smagsvarianter, og få input til, hvad det bæredygtige element betyder for brugerne.

Sammenlignet med sodavand eller flavoured waters i engangsplastikflasker, er Retap Infuse en mere bæredygtig løsning, grundet en lavere CO2 belasting.

- Da Retap Infuse er et instant produkt, man som forbruger selv blander med postevand fra vandhanen i f.eks. en genanvendelig Retap glasflaske, sparer man for det første en masse plastemballage, forklarer Lars Brøndum Petersen, Co-founder i Retap.

Retap sætter således fokus på det paradoksale i at købe vand på flaske i de dele af verden, hvor kvaliteten af postevand i forvejen er rigtig god. Mens en liter postevand i København udleder 0,2 gram CO2 på sin vej fra vandboring til kanden på køkkenbordet, er udledningen 900 gange så stor, når man køber to flasker vand med en halv liter i hver.

- Pointen i Retap er grundlæggende at få folk til at drikke mere postevand. Men når man dagligt skal drikke to liter vand, vil mange gerne have en form for smagsvariation. Så for at understøtte ambitionen om at blive ved med at drikke postevand, har vi udviklet Retap Infuse, der gør oplevelsen af at drikke postevand mere spændende. Det vil være yderst brugbart for os at bruge Roskilde Festival til at få brugernes input til vores samlede koncept og vores smagsvarianter, forklarer Lars Brøndum Petersen, Co-founder i Retap.

Retap bruger dansk design og branding til at gøre postevand attraktivt som alternativ til flaskevand. I sommeren 2010 lancerede virksomheden Retap vandflasken, som i dag bliver solgt i mere end 55 lande verden over. Retap har en forhåbning om, at Retap Infuse vil følge Retap-flaskens udvikling og være med til at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. 

Retap

  • Antal ansatte: 12
  • Stiftet: 2010
  • Hjemmehørende i: Agerskov
  • Kontakt: Lars Brøndum Petersen, Co-founder
  • Mail: info@retap.com
  • Tlf.: 5356 2754
  • Retap.com

Living Labs

I et nyt samarbejde mellem Innovationsfonden og Roskilde Festival får fem iværksættervirksomheder mulighed for at prøve kræfter på årets festival.

Som Danmarks midlertidigt fjerde største by vil festivalpladsen fungere som et gigantisk living lab for de fem nye koncepter. Når ugen er ovre, vil iværksætterne have prøvet deres produkt af og stå med vigtig viden om, hvordan deres koncept fungerer i praksis, og hvad der skal til for at bryde igennem på markedet. 

Læs om samarbejdet her.

Læs også

Kontakt

Innovationsfonden,
Konstitueret kommunikationschef,
Thomas Bjerre
Mail: Thomas.Bjerre@innofond.dk
Tlf.: 6190 5019