Unik oplevelsesapp viser nye sider af Roskilde Festival

Storbyer er fyldt med spontane oplevelser og uformelle events, som ikke kan findes i traditionelle cityguides. Throb er en ny unik, social app, som gør det nemt at opdage og dele de spontane her og nu-oplevelser. Roskilde Festival bliver første testby.

Press release May 23, 2017 at 8:00am CEST

Moderne storbyer rummer utallige uformelle begivenheder, undergrundsoplevelser og events, som ikke er programsat. Men den slags aktiviteter er svære at finde og få overblik over, når man vil på opdagelse i byen.

Det problem løser cityguiden Throb, der er designet til at give et lynhurtigt overblik over, hvad der sker i byen omkring dig lige nu. Ideen er at følge byens liv i realtid og fange oplevelser uden fast adresse, og som opstår og forsvinder hurtigt.

På Roskilde Festival opstår teltfester og happenings ofte ud af det blå. Derfor er det oplagt at teste Throb på Roskilde Festival, som på sit højeste huser gæster nok til at være Danmarks fjerdestørste by. Samtidig åbner appens forretningsmæssige features nye muligheder for virksomheder, der markedfører sig gennem oplevelser.

- Hvis en virksomhed gerne vil i kontakt med alle Throb-brugere, der er til koncert på Orange Scene netop nu, kan vi lægge et virtuelt hegn omkring koncertpladsen. Det kunne fx være en ølproducent, som vil fortælle koncertgæsterne, at der er en event med gratis smagsprøve på en ny øl i Dream City-campen efter koncerten, siger Thomas W. Sjølin, medstifter af virksomheden Throb.

Gæsternes og virksomhedernes brug af appen vil give iværksætterne værdifuld viden om, hvordan konceptet og teknologien skal videreudvikles.

Appen skal først stå sin prøve i Danmark. På længere sigt er det ambitionen, at den skal udbredes til bl.a. Tokyo, London og New York.

Throb

  • Antal ansatte: 5
  • Stiftet: 2016
  • Hjemmehørende: Frederiksberg
  • Kontakt: Thomas W. Sjølin, medstifter
  • getthrob.com 
  • Mail: hello@getthrob.com 
  • Tlf.: 3113 9995

Living Labs

I et nyt samarbejde mellem Innovationsfonden og Roskilde Festival får fem iværksættervirksomheder mulighed for at prøve kræfter på årets festival.

Som Danmarks midlertidigt fjerde største by vil festivalpladsen fungere som et gigantisk living lab for de fem nye koncepter. Når ugen er ovre, vil iværksætterne have prøvet deres produkt af og stå med vigtig viden om, hvordan deres koncept fungerer i praksis, og hvad der skal til for at bryde igennem på markedet. 

Læs om samarbejdet her.

Kontakt

Innovationsfonden,
Konstitueret kommunikationschef,
Thomas Bjerre
Mail: Thomas.Bjerre@innofond.dk
Tlf.: 6190 5019