Innofounders skaber gode resultater

Innofounders skaber flotte resultater

Innovationsfondens Innofounder-program giver iværksættere med en innovativ idé et år med løn til at udvikle deres idé til et stadie, hvor virksomheden bliver økonomisk bæredygtig – enten ved salg eller ved at hente yderligere offentlige eller private investeringer. Læs nogle af de seneste eksempler på iværksættere, der har været igennem Innovationsfondens Innofounder-forløb og skabt flotte resultater.

 

 

Roboto Co

Artikel på TV2.dk

Robotto

For nogle uger siden kunne man på TV2 se programmet ”Min Ide – vores mission”, hvor danske iværksættere kæmpede om at vinde en halv million kroner og titlen som indehaver af Danmarks bedste klimaide.

Blandt 32 ideer til løsninger på klimakrisen valgte et panel bestående af Puk Elgaard, Claus Meyer, Tommy Ahlers og Anders Morgenthaler, at Robotto skulle løbe med sejren.

Robottos software-teknologi er den eneste af sin art i verden og er udviklet til at begrænse skovbrande. Dronen kan med sine særlige kunstige intelligens opfange blandt andet røg, varme og ild og er dermed et uvurderligt redskab for brandfolk over hele verden, fordi den hurtigt kan kortlægge, hvordan branden udvikler sig.

Teknologien har dog også et brede potentiale. Sammen med WWF Verdensnaturfonden har Robotto for nyligt indgået et partnerskab om bruge droneteknologien til at optælle bestanden af moskusokser i Grønland, hvor klimaforandringer kan have påvirket bestanden.

Robottos idé udspringer fra et bachelor projekt på Aalborg Universitet, og virksomheden modtog i 2020 en Innofounder-investering fra Innovationsfonden.

Læs mere om Robotto

 

finans.dk

Artikel på Finans.dk

Workfeed

En anden startup, der har været igennem Innofounder-forløbet og skabt fremragende resultater, er virksomheden Workfeed, der har landet en to cifret millioninvestering fra. bl.a. it-millionær David Heinemeier Hansson. Workfeed tilbyder et vagtplansystem for SMV’er, og fra at have 60 kunder i 2020 til 400 kunder i 2022 har Workfeed nu planer om at ekspandere til Sverige, Finland, Tyskland og Holland, skriver finans.dk

Workfeed vil nu videreudvikle platformen og arbejder på at bruge dataindsigt til at forbedre kundeoplevelsen. Det kan betyde forbedringsforslag til vagtplaner baseret på en god vejrudsigt, der vil lokke flere kunder til isboden, eller at en kommende fodboldkamp vil øge behovet for personale.

Læs mere om Workfeed

 

Landfolk BT

Artikel på BT.dk 

Landfolk

Den danske og unge platform for sommerhusejere samt -entusiaster blev lanceret i februar 2021, og har allerede godt et år senere modtaget en to cifret millioninvestering fra det familieejede investeringsselskab HEARTLAND.

Platformen appellerer til en ung generation af nye sommerhusejere, der ønsker eksklusive . Den unge målgruppe har ikke lejet ud før, og har enten købt eller renoveret deres sommerhus inden for de seneste tre år. Senere på året er der planer om at udvide til både Tyskland og Sverige

Tre af stifterne har været en del af innovationsfondens iværksætterprogram Innofounder.

Læs mere om Landfolk