Iværksættere giver dig nye oplevelser på Roskilde Festival 2017

Roskilde Festival og Innovationsfonden lader iværksætteriet blomstre. Landets dygtige iværksættere er klar til at give de 130.000 festivaldeltagere nye og helt særlige oplevelser på dette års festival. Ambitionen er, at festivalen bliver en løftestang for nye iværksættersuccesser.

Pressemeddelelse den 23. maj 2017 kl. 10:00

Det er første år, at Roskilde Festival og Innovationsfonden samarbejder om at booste iværksætterkulturen i Danmark.

I år får fem iværksættere mulighed for at udvikle deres forretning. Det sker når festivalgæsterne som en del af deres oplevelse afprøver iværksætternes produkter. Når festivalen er ovre, står iværksætterne med vigtig viden om, hvad der skal til for, at de bryder igennem og får kommerciel succes.

Unik oplevelsesapp viser nye sider af Roskilde Festival

Storbyer er fyldt med spontane oplevelser og uformelle events, som ikke kan findes i traditionelle cityguides. Throb er en ny unik, social app, som gør det nemt at opdage og dele de spontane her og nu-oplevelser. Roskilde Festival bliver første testby.

Bænke på årets Roskilde Festival kan oplade gæsternes telefoner

Solceller gør fremtidens bord- og bænkesæt til et bæredygtigt mødested med lys, lyd og mulighed for at oplade bærbar elektronik. På Roskilde Festival vil virksomheden Out-sider, som står bag bord- og bænkesættet, teste dets holdbarhed og gå i dialog med festivalgæsterne om deres oplevelser med brugen af bordet. Innovationsfonden bidrager med en økonomisk løftestang.
Læs mere

Unikke skindjakker udfordrer brug og smid væk-kulturen

Foret består af genbrugt plastik, lynlås og knapper er omsmeltet metal, og skindet har hængt på skuldrene af et andet menneske, inden det blev syet om. Virksomheden Better World Fashion laver upcyclede unikajakker, hvor hver jakke har en historie.
Læs mere

Festivalgæster skal teste nye smagsvarianter af vand

Hvordan får man danskerne til at drikke mindre flaskevand og mere vand fra hanen? Festivalgæsterne på årets Roskilde Festival skal som de første smage et nyt produkt, der skal gøre postevand mere spændende.

Kunstnere vækker de frivillige under årets Roskilde Festival

WakieWakie og festivalens kunstnere giver de over 30.000 frivillige den bedste start på dagen. Det kan være favoritkomikeren, der vækker med et smil, eller måske yndlingskunstneren, som nynner og hepper dagen i gang med en akustisk version af sin seneste single.

De fem iværksættere

Innovationsfonden: